رگلاتور گاز
نوشته شده توسط : علی حیدری
یک رگولاتور گاز فشار بالا را از بطری گاز به فشار تنظیم شده ثابت بر حسب مورد نیاز کاهش می دهد. تنظیم‌کننده‌های گاز برای گازهای فشرده‌ای که تحت فشار مایع می‌شوند استفاده می‌شوند، مانند تنظیم‌کننده‌های گاز LPG برای بطری‌های LPG SWAP'n'GO و سیلندرهای گاز خانگی بزرگ‌تر تحویل‌شده توسط Elgas.

 

عملکرد رگلاتور گاز

عملکرد اصلی یک رگلاتور گاز LPG کاهش فشار بطری گاز LPG از 400-1200 کیلو پاسکال به 2.75 کیلو پاسکال فشار کاری مورد نیاز برای وسایل گازسوز است. فشار بطری گاز با دما متفاوت است، اما رگلاتور گاز LPG باید به طور مداوم 2.75 کیلو پاسکال را حفظ کند.

 

انواع رگولاتور گاز عبارتند از رگولاتور گاز LPG، رگولاتور بطری گاز استیلن و رگولاتور بطری گاز اکسیژن. تنظیم رگولاتور گاز می تواند شامل اتصالات سرنیزه، اتصالات گاز پل و سایر اتصالات رگلاتور گاز مناسب برای انواع لوازم و تجهیزات گاز مانند جوشکار MIG باشد. سیلندرهای گاز ال پی جی Elgas به طور مرتب بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که رگلاتور گاز و سایر اتصالات گاز به درستی وصل شده اند و عملکرد بهینه دارند.

 

رگولاتور گاز چگونه کار می کند؟

LPG از طریق درگاه ورودی وارد رگولاتور می شود و فشار توسط یک دیافراگم فنری از پیش تنظیم شده کارخانه کنترل می شود. دیافراگم با تغییرات فشار حرکت می کند و شیر ورودی را بر این اساس تنظیم می کند. رگولاتورهای گاز جزء ضروری سیستم LPG شما برای کاهش فشار گاز و ایمن کردن آن برای استفاده در خانه، تجارت، باربیکیو، کاروان یا موتورخانه شما هستند.

 

فشار داخل یک بطری گاز LPG می تواند 400-1200 کیلو پاسکال در مقابل فشار گاز رگلاتور گاز LPG 2.75 کیلو پاسکال باشد که معمولاً برای وسایل گاز LPG مورد نیاز است. فشار گاز رگلاتور گاز LPG برای دستیابی به فشار کاری استاندارد از قبل تنظیم شده است. شایان ذکر است که رگولاتور گاز پروپان همان رگولاتور LPG است. LPG همان پروپان است.

 

این ویدیوی کوتاه (8:29) تمام اصول اولیه LPG، تنظیم کننده های گاز LPG، اتصالات گاز و موارد دیگر را توضیح می دهد.

 


برداشتن رگولاتور گاز از بطری گاز

(بطری های گاز با اتصالات POL)

 

اگر بطری BBQ یا مخزن پروپان شما خالی است و رگلاتور گاز معیوب است، رگولاتور ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. اگر مشتری الگاز هستید، ما آن را پوشش داده ایم و سیلندر گاز قدیمی شما را با یک سیلندر جدید جایگزین می کنیم. در اینجا چند مرحله ساده برای حذف و تعویض رگولاتور گاز قدیمی شما وجود دارد.

 

مطمئن شوید که چرخ دستی سوپاپ گاز خاموش است.

برای جدا کردن رگلاتور گاز، چرخ دستی رگلاتور گاز را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

رگولاتور را باز کرده و خارج کنید و آن را با یک رگولاتور جدید جایگزین کنید.

با برداشتن رگلاتور گاز ممکن است مقدار کمی از گاز باقی مانده در سیستم آزاد شود.

 


فشار گاز رگلاتور

فشار کم، متوسط ​​و بالا همه را می توان توسط یک رگلاتور گاز جای داد. تنظیم کننده های فشار گاز با استفاده از دیافراگم های متعادل قابل تنظیم هستند. نسخه های قابل تنظیم فشار گاز رگولاتور شامل رگلاتور گاز استیلن 150 کیلو پاسکال، رگولاتور گاز اکسیژن 800 کیلو پاسکال، رگولاتور گاز آرگون 150 کیلو پاسکال، رگلاتور گاز نیتروژن 50 psi و رگولاتور گاز هلیوم 150 psi می باشد.

 

فشار گاز رگلاتور را می توان از پیش تنظیم کرد، همانطور که در مورد رگلاتور گاز LPG در 2.75 کیلو پاسکال وجود دارد. سایر گازها حداکثر از پیش تنظیم شده کارخانه دارند اما برای کاهش فشار کاری به سمت پایین قابل تنظیم هستند. رگولاتورهای گاز قابل تنظیم دارای دو گیج فشار دایره ای و یک دکمه تنظیم هستند.

 

یک گیج فشار داخل سیلندر (فشار ورودی) و گیج دیگر فشار گاز رگلاتور خروجی گاز (فشار خروجی) را نشان می دهد. این فشار خروجی فشار کاری است که توسط کاربر برای کاربرد خاص تنظیم می شود.

 

این رگلاتورهای گاز در مدل های تک مرحله ای و دو مرحله ای عرضه می شوند. تنظیم کننده های دو مرحله ای در حفظ فشار بالا یا فشار پایین ثابت بهتر هستند اما خرید آنها نیز گران تر است.

 


رگولاتور گاز چگونه کار می کند؟

یک رگولاتور گاز برای کاهش خودکار گاز فشار بالا در سیلندر گاز به فشار کمتر مورد نیاز برای وسایل یا تجهیزات کار می کند. رگولاتور گاز این کار را با دیافراگم و فنرهایی انجام می دهد که تنظیم کننده اتوماتیک گاز را برای تعدیل فشار تنظیم می کند.

 

عملکرد رگولاتور گاز همراه با دریچه فشار گاز کار می کند که به دیافراگم رگلاتور گاز اجازه می دهد آزادانه کار کند. اگر دریچه رگلاتور گاز مسدود شود، جریان گاز مختل می شود. دریچه رگلاتور گاز باید عاری از خاک و زباله باقی بماند تا از عملکرد صحیح رگولاتور گاز اطمینان حاصل شود.

 

Elgas اولین رویکرد ایمنی را برای استفاده از سیلندر LPG اتخاذ می کند. ما تمام سیلندرها را به طور منظم سرویس می کنیم و فقط از بهترین تنظیم کننده ها، آداپتورها، کانکتورها، جک ها و سایر اتصالات گاز استفاده می کنیم تا بتوانید از گرمایش، پخت و پز و آب گرم کم مصرف و اقتصادی برای خانه یا محل کار خود لذت ببرید.

 


مشکلات رگلاتور گاز

گاز منبع انرژی برای استفاده در داخل خانه است، به علاوه BBQ و پخت و پز در فضای باز در سراسر استرالیا. اما اگر گریل شما به درستی کار نمی کند یا شعله آن خیلی کم و بی اثر باشد، چه؟ ممکن است مشکل تنظیم کننده داشته باشید. در اینجا برخی از مشکلات رگلاتور گاز که گهگاه توسط کباب پزها تجربه می شود همراه با چند راه حل ساده آورده شده است.

 

دمای پایین یا شعله کم: اگر رگولاتور شما تمایل به چسبندگی دارد، میزان بخار تغذیه مشعل های شما را محدود می کند و دمای کباب مورد نظر را فراهم نمی کند.

 

گریل گاز دریافت نمی کند: اگر باک شما پر است و گریل گاز دریافت نمی کنید، ممکن است نشت گاز داشته باشید. اگر نشتی وجود داشت، زمان تعویض رگولاتور فرا رسیده است.

 

رگلاتور گاز یخ زده است: بخار داخل رگولاتور بسیار سرد است، بنابراین ایجاد میعان طبیعی است. یخ زدن در داخل رگولاتور معمول است، اما مواردی وجود دارد که باید مراقب آنها بود.

 

سیلندر گاز عمودی نیست

سیلندر گاز بیش از حد پر شده است

هر دوی اینها می توانند باعث یخ زدن رگولاتور گاز شوند و به درستی کار نکنند.

 

شعله نارنجی یا زرد: شیرها و شیلنگ ها را از نظر انسداد بررسی کنید. ممکن است اجزای رگولاتور نیاز به تعویض داشته باشند.

 

با Elgas در کنار شما، مشکلات رگولاتور مربوط به گذشته است. اگر گاز پاک سوز مقرون به صرفه در لیست علاقه مندی شما قرار دارد، ما شما را مرتب کرده ایم. برای فروش گاز، خدمات، کیت های رگولاتور جایگزین و قطعات یدکی با کیفیت بالا، Elgas را انتخاب کنید.

 


اتصالات بطری گاز

اتصالات بطری گاز شامل رگلاتور گاز، لوله کشی گاز، کانکتورهای BSP، شیرهای گاز و اتصالات بطری گاز POL است که برای ساخت یک سیستم کامل گاز LPG لازم است که بطری گاز را به دستگاه متصل می کند. اتصالات بطری گاز به نام پیگتیل یا پیگتیل مسی، اتصالات لوله گاز قابل انعطاف POL هستند که بطری گاز را به شیر تعویض یا مستقیماً به رگلاتور گاز متصل می کنند.

 

جریان گاز رگلاتور گاز از شیر تعویض می آید که تعیین می کند کدام بطری گاز مورد استفاده قرار می گیرد. نصب کننده های گاز دارای مجوز برای کلیه کارهای مربوط به گاز شامل تنظیم کننده های گاز، فشار گاز، اتصالات بطری گاز و لحیم کاری با پرکننده برای وسایل گازسوز مورد نیاز هستند.

         

 

 

بطری گاز BBQ با اتصالات POL

اتصالات بطری گاز BBQ (اتصالات بطری گاز POL) اجزای کمتری نسبت به تاسیسات خانگی دارد. اتصالات معمولی بطری گاز BBQ شامل یک رگلاتور گاز POL LPG با اتصالات بطری گاز POL، شلنگ گاز و کانکتور است. رگولاتور گاز، شلنگ گاز و کانکتور POL LPG معمولاً به صورت مونتاژی ارائه می شود اما شیلنگ ها نیز جداگانه فروخته می شوند.

تنظیم کننده فشار گاز برای لوازم خانگی

فشار ورودی دستگاه برای لوازم گاز LPG استرالیا معمولاً به فشار گاز رگلاتور گاز 2.75 کیلو پاسکال نیاز دارد. جریان فشار گاز رگلاتور گاز کاهش می یابد و اطمینان حاصل کنید که فشار گاز ثابت 2.75 کیلو پاسکال به طور ایمن از طریق اتصالات بطری گاز از بطری گاز به وسایل شما تحویل داده می شود. رگولاتورهای گاز برای بطری های LPG بخش ضروری یک سیستم LPG هستند. بدون تنظیم‌کننده‌های گاز LPG که فشار گاز تنظیم‌کننده گاز را کاهش می‌دهند، استفاده از LPG ناامن خواهد بود.

 

تنظیم کننده های گاز LPG باید فشارهای بالا را همانطور که در نمودار فشار LPG در بالا نشان داده شده است تا فشار گاز رگلاتور گاز 2.75 کیلو پاسکال مورد نیاز کاهش دهند. رگلاتور گاز LPG نشان داده شده (سمت راست یا بالا) شامل یک شیر تعویض خودکار است.

 

 

اگر بطری گاز یا وسیله ای دارید، ممکن است برای اتصالات POL یا اتصالات بطری گاز BBQ نیز به آداپتورهای شیر کمپر نیاز باشد. برخی از لوازم در فضای باز نیز به جرقه زن الکتریکی پیزو، دریچه های جایگزین، آداپتورهای مختلف بطری گاز BBQ و کیت های اتصال گاز برای تبدیل BBQ گاز طبیعی نیاز دارند. برای اطلاعات در مورد بطری های گاز SWAP’n’GO و سایر خدمات Elgas، به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری در نزدیکترین مرکز خدمات Elgas خود با ما تماس بگیرید.

 

مطمئن شوید که نوع نخی که اتصالات شما استفاده می کند را می دانید. انواع نخ ها شامل رشته های BSPP، BSPT و NPT هستند.

 


LPG تحت فشار ذخیره می شود

LPG تحت فشار به عنوان مایع در یک بطری گاز ذخیره می شود که معمولاً از فولاد جوش داده شده، فولاد ضد زنگ، فولاد گالوانیزه یا مواد کامپوزیتی ساخته می شود. LPG (پروپان) هنگامی که با روشن کردن دستگاه خود مقداری از فشار را در بطری گاز آزاد می کنید، دوباره به گاز تبدیل می شود. فشار داخل یک بطری گاز می تواند 800-900 کیلو پاسکال باشد. این بر اساس دمای محیط، قرار گرفتن در معرض گرمای تابشی خورشید و مقدار گاز باقی مانده در بطری گاز متفاوت است.

 


انواع و اندازه های تنظیم کننده بطری گاز

انواع و اندازه های رگلاتور گاز بطری گاز بسته به بار گاز متفاوت است. اگرچه هدف از تنظیم کننده های گاز LPG یکسان است، کاربردهای مختلف بار گاز ممکن است به انواع و اندازه های تنظیم کننده بطری گاز متفاوت نیاز داشته باشد.

 

نیاز گاز دستگاه تعیین می کند که چه نوع رگلاتور گاز بطری گاز، اتصالات بطری گاز و اندازه رگولاتور گاز LPG نصب شده است. به عنوان مثال، اگر امتیاز ترکیبی مگاژول (MJ) لوازم خانگی شما بسیار بالا باشد، یک تنظیم کننده بطری گاز LPG با اندازه امتیاز MJ بالاتر مورد نیاز است.

 

رگولاتورهای گاز LPG در اندازه تجاری کاملاً متفاوت هستند و اغلب از دو واحد رگلاتور گاز جداگانه و اتصالات بطری گاز تشکیل می شوند. همچنین، لطفاً توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید از رگلاتور گاز BBQ در نصب خانه استفاده شود.

 


کنترل تنظیم کننده بطری گاز

بسته به گاز تنظیم کننده ها و اتصالات گاز مختلفی استفاده می شود. برخی از رگولاتورهای گاز از پیش تنظیم شده اند تا در فشار گاز خاصی کار کنند، مانند رگولاتورهای LPG و گاز طبیعی. انواع دیگر رگولاتورها شامل کنترل های تنظیم و گیج برای نظارت و تنظیم فشار گاز است.

 

انواع رگولاتور گاز با توجه به سرعت جریان درجه بندی می شوند، با رگولاتورهای گاز با اندازه های مختلف که با بارهای گاز خاص کار می کنند. به عنوان مثال، شما از رگلاتور گاز بطری گاز BBQ برای کل خانه استفاده نمی کنید. همچنین رگولاتورهای گاز دو مرحله ای با دو رگلاتور گاز جداگانه وجود دارد. این سیستم زمانی استفاده می‌شود که اتصالات بطری گاز بین بطری‌های گاز و کاربرد طولانی باشد.

 

برخی از گازها مانند استیلن با انواع خاصی از فلزات واکنش نشان می دهند. این بدان معناست که رگولاتور گاز و اتصالات بطری گاز باید از مواد خاصی ساخته شوند. تصویر ضمیمه رگلاتور گاز استیلن را ببینید.

 


پیگتیل گازی اتصالات POL

بطری‌های گاز توسط «پیگتیل‌ها» به یک شیر تعویض متصل می‌شوند. شیر تعویض با اتصالات بطری گاز POL به رگلاتور گاز متصل می شود. پیگتیل ها را می توان از مس جامد، لاستیک یا فلز بافته شده روی قسمت داخلی لاستیکی ساخت. مس به طور کلی بهترین انتخاب برای اتصالات بطری گاز در نظر گرفته می شود، زیرا لاستیک و پیگتیل های بافته طول عمر محدودی دارند.

 

پیگتیل ها به مرور زمان می توانند زباله ها را بگیرند یا به دام بیاندازند، بنابراین هنگام تعویض رگولاتور گاز باید جایگزین شوند. Pigtailها اتصالات بطری گاز نسبتاً انعطاف پذیری هستند که می توانند شوک ناشی از حرکت ناگهانی یا تکان خوردن را در صورت برخورد تصادفی نصب، جذب کنند. بدون اتصالات بطری گاز انعطاف پذیر، شیلنگ سفت و سخت بیشتر مستعد نشتی است.

 


لوله کشی پروپان (LPG)

یک خط گاز از رگولاتور گاز به وسایل شما می رود. این خط گاز لوله کشی سرویس است. لوله پروپان (لوله LPG) به طور کلی از لوله های پلی اتیلن مسی یا پلاستیکی تشکیل شده است. لوله پروپان باید به درستی و به طور قانونی توسط یک متخصص مجرب گاز نصب شود تا کل نصب ایمن و قابل سرویس باشد.

 

اتصالات سرنیزه گازی - اگر یک بخاری گازی قابل حمل دارید، با استفاده از اتصال سرنیزه ای که می تواند روی زمین یا دیوار نصب شود، به LPG خانه شما متصل می شود. کانکتور نر در انتهای شیلنگ بخاری به کانکتور مادگی وصل می شود که به نوبه خود به لوله کشی خدمات LPG متصل می شود. لطفا ببینید:

 


شیر تعویض گاز دستی

با دریچه‌های تعویض دستی، باید وقتی اولین بطری خالی شد، شیر را به‌صورت دستی تنظیم مجدد کنید. شیر تعویض دارای یک اهرم است که باید روی بطری گاز در حال استفاده تنظیم شود. برای استفاده از شیر تعویض دستی، این سه مرحله را دنبال کنید:

 

شیر خالی بطری گاز را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دریچه بسته شود.

اهرم سوپاپ تعویض را طوری تنظیم کنید که به سمت بطری گاز دوم قرار گیرد که به لطف Elgas پر شده و آماده حرکت می شود.

دریچه بطری گاز پر را با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید.

اگر برای خانه یا محل کار خود به یک بطری گاز فول جدید از Elgas نیاز دارید، برای تحویل به خانه یا محل کار خود با ما تماس بگیرید. وقتی بین بطری ها جابه جا می شوید، یک بطری گاز جایگزین سفارش دهید و هرگز بنزینتان تمام نمی شود.

 


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

 





:: برچسب‌ها: رگلاتور گاز , بطری گاز , سوپاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: